Hélia Maria Gonçalves Pereira
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
- Tourism Marketing
- Digital Marketing
- Consumer Behaviour
Type | Program | Institution | Year |
---|---|---|---|
PhD | Gestão | ISCTE-IUL - Instituto Superior Ciências Trabalho e da Empresa | 2009 |
M.Sc. | Gestão de Empresas | ISCTE-IUL - Instituto Superior Ciências Trabalho e da Empresa | 2003 |
Post-graduation | Gestão de Empresas | ISCTE-IUL - Instituto Superior Ciências Trabalho e da Empresa | 1998 |
Licenciate | Economia | Faculdade de Economia - UNL | 1995 |
Post-graduation | Estudos Europeus | Instituto Superior de Economia e Gestão - UTL | 1995 |
Curricular Courses
Supervisions
Phd Thesis
Xie Fangmin, "Influencing Factors of costumer satisfaction in internet pharmacies in China: An Empirical Study", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis, Concluded, 2024
Mónica Montes Mendes Rocha Ferreira, "HUMAN-ARTIFICIAL INTELLIGENCE ENGAGEMENT EXPLORING THE PERSPECTIVES OF USERS AND TOURISM MANAGERS", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis, Concluded, 2022
Li Dacan, "The construction an application of brand valuation model for pharmaceutical enterprises - A case study of a pharmaceutical enterprise in Shanghai", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis, Concluded, 2019
Marta Maria Cordeiro Lopes, "A influência dos stakeholders na responsabilidade social empresarial estratégica", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis, Concluded, 2015
Cristina Maria Costa Abreu, "Innovating in sustainable tourism: a nature-based tourism (NBT) business model", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis,
Diogo Filipe Marques dos Santos Rosa, "O papel da comunicação digital na gestão de crise. O caso das Instituições de Ensino Superior durante a COVID-19", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis,
Isabel Rita Soromenho Silva Santos Sequeira, "The effectiveness of the storytelling methodology in communicating cool brands", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis,
Tomé Rodrigues, "Impacto da Informação Háptica na Intenção de Compra Online", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis,
Luis Sá, "Marketing Relacional para as empresas brasileiras", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Phd Thesis,
Master Thesis
Rui Manuel de Olim, "Plano de Negócios: Madeira Heritage Boutique Hotel", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2021
Abigail Gaspar Gonçalves Fernandes, "A resposta da audiência a diferentes Programas de Referência por Recompensa em Sites de Redes Sociais", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2021
Raquel Maria Freitas Pinheiro, "A influência do Marketing de Experiências na satisfação do turista, compra, recompra e fidelização: o caso da Ilha da Madeira", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2021
Carlos Ubaldo Sevilla Castillo, "Meios de Comunicação Social e Marketing Digital para Promoção de Destino e Branding: O Estudo de Caso da Campanha "The Can't Skip Portugal".", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2021
Inês Antunes Serras, "O Impacto da Experiência na Lealdade às Marcas de Vinho na Indústria de Vinho Portuguesa.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2020
Mariana Martins Rebelo, "Alojamento Local e os Millennials: Os determinantes que influenciam a escolha de alojamento", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2020
Maria Martinho da Silva de Lemos Pires, "O Impacto de Assistentes Pessoais Virtuais como Canais de Compra na Lealdade do Consumidor", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2020
Catarina Quintas Nunes, "Marketing Verde e os Consumidores Conscientes em Portugal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2019
Micaela Andreia Cabral Constantino, "Como é que as redes sociais podem influenciar a lealdade dos consumidores", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2019
Guilherme Caeiro de Matos, "Repensar a estratégia de comunicação da União Europeia - O papel das plataformas digitais na promoção de uma cidadania activa", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2019
Marina Sevilha Balthazar dos Santos, "Ultrapassar Barreiras no Encaminhamento para Cuidados Paliativos ? O Papel das Estratégias de Marketing", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2019
Catarina Isabel Neves Pereira da Silva, "Serão os colaboradores comprometidos com a marca para a qual trabalham?", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2019
Mónica Correia Cardoso Coelho Santos, "A EXPERIÊNCIA OMNICANAL DA GERAÇÃO Z NAS LOJAS @COSMETICS", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2018
Mariana Ventura Rodrigues, "New Trends In Store Atmosphere: An application to the telecommunication sector", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Jorge Miguel Vicente de Campos Máximo, "Olisipiadas - Estudo de Caso sobre a Criação da Marca de um Programa Desportivo Municipal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Filipe de Amaral Pedro Bota de Mendonça, "New Trends in Marketing: The impact in convenience store's atmosphere", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Bernardo Antunes de Almeida, "RELEVÂNCIA DO "PARQUE DAS NAÇÕES" PARA A DINÂMICA DO TURISMO NA CIDADE DE LISBOA", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Ana Carolina Monte Rocha Baltazar Coelho, "A Intenção de Compra nas Marcas no Facebook", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Inês de Oliveira Rodrigues, "Marcas de Luxo num Contexto Digital - Exclusividade VS Diferenciação. Caso Furla", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Mafalda dos Santos Simões, "New Trends in Store Atmosphere: An Application to the Banking Sector", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Filipa Loja Gomes Ferreira Evangelista, "The Impact of New Trends in Supermarket Environment: The Case of the Olive Oil Sector", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Dharmite Tushar Narendra, "The Influence of New Trends in Store Atmospherics on Customer Experience in a Convenience Store Environment in Portugal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2017
Marta Gil da Silva Araújo, "Comportamentos do Consumidor e a Relação com o Turismo Criativo: Requalificação das Regiões Centro Interior de Portugal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2016
Anders Juul Nielsen, "The consumer-brand relationship paradox", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2015
Mille Nielsen, "The Influence of Product Type, Humor Type, Brand Attitude, and Gender on Humour Effectiveness in ADS", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2015
Rita Margarida Rolin Pires, "Intenção de Compra Online nos Seniores Portugueses", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
José Carlos de Melo Pinto Martins, "Ferramentas de Marketing Digital no Sector Hoteleiro em Portugal: Influência ou Confluência", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Maria João Sousa Inácio dos Santos, "An E-Portrait of International Business Schools' Strategy", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Paulo Filipe Figueiredo Nunes, "The Relationships Between Portuguese Banks and their Customers in a Recessionary Context", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Teresa Isabel Damião dos Reis, "NInfluência do Preço e Ações Promocionais no Valor Percecionado da Loja de Retalho", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Nuno Tiago de Figueiredo Cardoso, "The Influence of Social Media in the Purchase Decision Process - The case of portuguese energy consumers", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Hugo Miguel Fidalgo Ferreira, "A Study About E-WOM on an Economic Crisis Context: The case of telecommunications", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Noor-Ayn Sacoor, "The Impact of the Economic Crisis on Portuguese Consumer Behaviour - The automobile sector", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Joana Abreu Machado Barata Gorgueira, "The Effects of an Economic Downturn on Portuguese Families Purchase and Consumption: An application to the tourism sector", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2014
Maria Joana Magalhães de Pinho, "Fashion and Beauty Advertising Models 'Age and its Impact on Over 50 Female Consumers' Purchase Intention", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2013
António Filipe Esteves Miguel Carvalho, "The Effects of Celebrity Endorsement on Consumers Purchasing Intentions", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2012
Ana Rita Bendada da Silva, "O Papel do Marketing Relacional na Internet.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Master Thesis, Concluded, 2009
Final Project
Maria Coroado Santos, "Melhorar a imagem da marca na mente dos consumidores e melhorar o posicionamento da marca em poupança e investimentos, num mundo digital", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2021
Margarida Silva Gonçalves, "O Impacto do Covid-19 na Gestão de Eventos: Como é que as empresa podem utilizar as Redes Sociais para fazer face à Pandemia. Plano de Redes Sociais para a RConcept", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2021
Maria Garcia de Jesus, "A Transformação Digital da Indústria Bancária: Caso da Caixa Geral de Depósitos", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2021
Bernardo Maria de Siqueira de Almeida Tarouca Rôxo, "Turismo de Surf na Ericeira - A inovadora oferta do Selina Boavista Ericeira", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2020
Ana Sofia Félix Pires, "DESENVOLVIMENTO DE UMA LOJA ONLINE PARA COMÉRCIO DE COSMÉTICOS EXCLUSIVOS DO CANAL FARMÁCIA", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2020
João Dias do Rosário Pinto, "Recuperar o Turismo - O Município de Sintra", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2020
Sara Vanessa Fernandes Costa, "Como as empresas multinacionais com mais de 100 anos de vida conseguem adaptar a sua estratégia à evolução do canal digital e do comércio online? - Um estudo de caso da Philips Portuguesa S.A", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2020
Rute Alexandra Fonseca Serra, "Como criar valor através da experiência: Uma proposta APIVITA", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Cátia Sofia Ladeira Amorim, "Plano de Marketing: Sistematização de um Plano de Ação como Proposta de Valor no Desenvolvimento da INAPA Packaging", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Pedro Miguel Francisco Ferreira, "Plano de Marketing TEVA ? OTC", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Carlos Jorge da Costa Alves, "Projeto de empresa - Plano de Marketing - OTCs YF", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Patrícia Alexandra Leal de Oliveira Leal, "Criação de um plano de marketing para empresas empreendedoras de crescimento rápido - Caso Science4you", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Rita Lourenço de Sousa, "Como tornar startups inovadoras em negócios de sucesso: o caso da Techperks", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
André Marques Travassos, "Porquê e de que maneira o Greenwish reposicionou-se e afirmou-se como um restaurante "verde"", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Rodrigo Vieira Castilho, "MEDIÇÃO DA PERFORMANCE DO MARKETING DIGITAL: COMO É QUE BOAS PRÁTICAS DE MEDIÇÃO DE PERFORMANCE DO MARKETING PODEM AUMENTAR A PERFORMANCE DAS EMPRESAS - O CASO DA FORALL PHONES", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Konstantin Brehm, "O futuro de comércio de moda online - Como pode a Zalando SE alavancar o seu posicionamento de mercado e progresso tecnológico de forma a tornar-se o retalhista de moda online número um da Europa?", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2019
Jorge Miguel Abreu Dias, "COMUNICAÇÃO DE MARKETING NUMA ORGANIZAÇÃO SEM FINS LUCRATIVOS - UM CASO DE ESTUDO SOBRE A ATIVIDADE DE UMA ASSOCIAÇÃO DE ESTUDANTES - ASSOCIAÇÃO DE ESTUDANTES DO ISCTE-IUL", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2018
Célia Marina Lopes Cabral, "O impacto das redes sociais na reputação das organizações em contexto B2B.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2018
Mariana Martins Domingues Castelo Carrilho, "Preopamo-nos com mais do que cabelo - Salon Emotion, a chave para L´Oréal Professionnel manter a sua liderança.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2018
Filipa Fernandez Veiga da Silva, "A diferença cutural entre os consumidores Portugueses e Espanhóis: a estratégia da Science4you", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2018
Inês Bernardo dos Santos, "Customer Satisfaction and its relation with a positive NPS", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2018
Graça Maria Porto Temudo Pires de Oliveira, "O Negócio da Publicidade no Contexto de um Operador Postal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2017
Lia Barbieri da Nóbrega, "Promotion of Sustainability in Higher Education Instituitions: ISCTE-IUL", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2017
Inês Ferreira Lourenço Pinto, "How can Store Atmosphere be Applied in Sonasol Brand", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2017
Marta Isabel dos Santos Brito Patrício, "Crescer em Tempos de Crise: caso de rebranding Compal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
João Filipe Ramos Pereira Gens, "Implementação de CRM na Ordem dos Engenheiros", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Osvaldo Miguel Pereira Cordeiro, "O Reposicionamento da Marca Landini no Mercado Português de Tractores Agrícolas", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Maria Carolina de Azaredo Raposo, "Flagship Store Frutológica Compal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Filipa Ribeiro do Couto, "Lançamento de uma Nova Marca: Natur Troofs - Projeto Trofal S.A.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Ana Rita Belo Pereira Francisco, "Marketing Persona Formulation and Content Strategy Analysis for PHC Software, SA", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
João Francisco Vaz da Rocha Paes de Faria, "A Marketing Plan For The Nintendo NX", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Ana Catarina de Almeida Fancaria, "How to Conquer the 6th Continent - Lancôme Brand in Travel Retail", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
André Filipe Ribeiro Bettencourt Calado, "Case Study: Create a Facebook Campaign to Launch the APP Matrix Color Lounge", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Luís Alexandre Faria Gomes, "Impacto do Relançamento de Marcas em Declínio - O caso da marca Flora", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Catarina Fernandes Dias, "How Can Luxury Cosmetic Companies Leverage on Global Shoppers. The case study of Kiehl´s since 1851", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
Vanda Cristina Badagola Murteira Vaz de Carvalho, "A Necessidade de Adaptação dos Bancos à Realidade Digital", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2016
André Lima Campino, "Dollarshaveclub.com - A case study on how can the brand tone of voice enable a startup to become a viral sensation", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Carlota Alves Vieira Duque Neves, "Reposicionamento do Restaurante Hippopotamus do Hotel Tivoli Oriente", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Ana Rita Guerreiro Torrinha Monteiro Teles, "Plano de Comunicação Digital para a Marca Amanhecer", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Maria do Carmo Orta Oliveira de Herédia Cordovil, "A Communication Plan for the "1 Yogurt a Day" Program", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Carolina Safara Saiote, "Danone's CRM Program "Alimenta Sorrisos": A development plan", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Soraia Sofia Fernandes do Vale, "A Social Media Marketing Plan for Galp Energia", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Miguel Lages Ribeiro Gomes Saúde, "Sporting Clube de Portugal, a Social Media Benchmark in the Football Clubs' Sector", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Francisco Van Zeller de Moser, "O Turismo da Cidade de Lisboa numa Perspectiva Cruzada entre a Procura e a Oferta", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2015
Vânia Catarina Pereira de Barros Gregório, "The Challenge of Enhancing a Luxury Brand Without Awareness in a Perfumery", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2014
Ricardo António Teixeira Avelino, "Marketing Communication Plan - Century 21 Global", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2014
Cláudia Patrícia Ferreira da Silva Loureiro, "Análise e Estratégia do Lançamento de Margarina Imperial", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2013
Diogo Lopes Caramelo, "Segmentation Model for an Electronics and Appliances Retailer in B2B Market", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2013
Celso Alves Martins, "Albufeira: A Proposal for Brand Redefinition and Communication Plan", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2013
Vera Sofia Gonçalves Silva, "Go-To-Market Strategy for Video Call Through Television", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2013
João Paulo Coelho dos Santos, "Brand Extensions: A Marketing Plan for the Launching of a Tea Product Line Applied to LUSO", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2013
Raquel Rodrigues Antão, "An Integrated Communication Plan for Herdade dos Arrochais", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2013
Miguel Jesus Rito Calado, "Brand Redefinition and Communication Plan for Grândola", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2013
Mariana de Brito Simões, "Tourists' Insights of Historic Hotels: The Case of Pousadas de Portugal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
João Filipe Arrobas Correia de Matos, "Análise da Estratégia Co-Branding no Sector Financeiro em Portugal - O caso da CGD", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Frederico Simões Amores, "Optimus Kanguru - Novos Canais de Distribuição", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
José Manuel Paulino Barambão, "Plano Estratégico para o Desenvolvimento do Turismo Desportivo no Concelho de Sines como forma de Combater a Sazonalidade", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Sara de Azevedo Rodrigues, "O Impacto das Redes Sociais no Relacionamento entre Marcas e Consumidores", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Helena Isabel Teixeira Torres, "A relação entre a indústria das viagens e turismo em Portugal e o Facebook: Profissionalização da página do Facebook da Amadeus Portugal", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Mariana Trindade Ricardo, "Plano para a Definição de Modelos de Segmentação para o Meo", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Carmen Sofia Mendes Garcia de Castro, "Imagem das Marcas da Distribuição", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Mafalda Isabel Biga Campanha, "Digital Communication Plan for Renault Twizy", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
José António Nobre Cardoso, "Online Buying Behavior in Tecnological and Office Produtcts", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Inês Rubio Cabrita, "Portuguese Online Searching and Buying Behavior for Personal Lifestyle Products and Services", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Joana Cláudia Estêvão Ramalho, "Touristic Marketing: communicating a brand called Vila Real de Santo António", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Adelaide Sofia Marques Portela Batista, "Food for Wine Lovers - A restaurant repositiong", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Inês Martins dos Santos Fidalgo Fonseca, "L'Oréal Professionnel Homme "Redefining the Market with a New Extension", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Madalena Piano de Abreu Castelo Branco, "Being Traditional in the Global - Santini case study", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2012
Rodrigo Gordicho da Costa Hipólito de Oliveira, "", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Rita Gomes Alves, "A Influência da Comunicação no Crescente Consumo de Produtos Grooming Masculinos.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Marta Isabel Pedrosa Ribeiro, "Fidelização de Consumidores SKIP", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Steven Henriques Santos, "Factores Competitivos: Mergulhando no turismo do Surf.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Diana Ferreira Mota de Oliveira Ponte, "", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Ana Catarina Correia Campos, "As Extensões de Marca: Caso Dove Men+Care.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Bárbara Ramos Pais Silveira, "Impacto da Gestão de Reclamações na Fidelização de Clientes", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Fábio Alexandre Rodrigues Nunes, "Turismo Rural: Aldeia de Mofreita", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Ivan Miguel Pinheiro Pacheco Coelho, "O Mercado dos Hostels: Análise e Estratégia de expansão de um caso de sucesso", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Margarida Távora Alves, "", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Ricardo Manuel da Silva Veras Santos Reis, "Jornal de Negócios: O Fim da Liderança no Mercado da Imprensa Diária Portuguesa", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Inês de Albuquerque Tomás Mateus, "", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Maria do Carmo de Morais de Matos, "O Relatório de Sustentabilidade da Matutano.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Maria Sofia Godinho Quintino de Barros, "Estudo sobre a Consumidora Portuguesa de Vinhos - O impacto das crenças na sua opção de beber vinho", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2011
Teresa Alexandra Féria Gato Contreiras Revez, "Comunicação Integrada da Marca Alentejo.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Luís Miguel de Jesus Simões Justino, "A Internacionalização da Proóptica para Marrocos como Forma de Melhorar a Competitividade da Empresa", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Rita Gouveia Macedo Ferreira, "A Imagem da SATA no Continente Português.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Nuno Miguel Dias de Carvalho, "Estratégias de Marketing na Banca Portuguesa: A Oferta de Trade Finance.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Sónia Lourenço Olaio, "CRM: A Importância da Relação One-to-One em Contexto da Crise Financeira.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Artur Jorge Mendes Fernandes, "Análise nas 4 Vertentes dp Marketing-Mix no Lançamento do Alfa Romeo Mito.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Ana Sofia Narciso Marques de Andrade Nunes, "Novo Paradigma do Crédito Habitação", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Maria Teresa Marques Vidigal, "A Imagem de Portugal como Destino Turístico em Espanha.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2010
Gonçalo dos Santos Ribeiro, "Plano Estratégico de Comunicação para a Intertur S.A.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2009
Marco Emmanuel da Cruz Godinho, "Um Estudo Exploratório sobre a Orientação de Marketing pelo Mercado.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2009
Maria Margarida Rodrigues Gonçalves Bettencourt, "A Internacionalização do Compal Essencial para o Mercado Polaco.", Hélia Maria Gonçalves Pereira, Final Project, Concluded, 2009
Scientific Articles in International Journals
Ferreira, Mónica Mendes, Pereira, H., Ashfaq, M. & Loureiro, S. M. C. (2023). Tourist-virtual assistant communication: the power of attachment and authenticity. Anatolia. 34 (4), 566-578, Ciência-IUL
Ferreira, Mónica Mendes, Loureiro, S. M. C. & Pereira, H. (2022). You are only mine: Engage with voice assistant while find destinations and accommodations. Journal of Promotion Management. 28 (2), 189-204, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2017). Online determinants of e-customer satisfaction: application to website purchases in tourism. Service Business. 11 (2), 375-403, Ciência-IUL
Pereira, H. G., Cardoso, M. & Dionísio, P. (2017). The determinants of website purchases: the role of e-customer loyalty and word-of-mouth. International Journal of Electronic Marketing and Retailing. 8 (2), 136-156, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Rita, P. (2016). Online purchase determinants of loyalty: the mediating effect of satisfaction in tourism. Journal of Retailing and Consumer Services. 30, 279-291, Ciência-IUL
Pereira, H. G., Carvalho, A. & Portela, S. L. (2015). The managerial and economic effects of celebrity endorsement on consumer purchasing intentions. International Journal of Latest Trends in Finance and Economics Sciences. 5 (2), 898-909, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Mateus, I. (2014). Say yes to Facebook and get your customers involved! Relationships in a world of social networks. Business Horizons. 57 (6), 695-702, Ciência-IUL
Dionísio, P., Leal, C., Pereira, H. & Salgueiro, M. F. (2013). Piracy among undergraduate and graduate students: influences on unauthorized book copies. Journal of Marketing Education. 35 (2), 191-200, Ciência-IUL
Miranda, N., Raminhos, R., Pereira, H. & Trigo, V. (2013). Video for Travel - an effective solution for applying video in the tourism domain. International Journal of Innovations in Business. 2 (2), Ciência-IUL
Pereira, H., Costa, I. & Patuleia, M. (2012). O Marketing Turístico Sustentável orientado para as Comunidades Locais: o Polo de Desenvolvimento Turístico da Serra da Estrela. Revista Turismo e Desenvolvimento/Journal of Tourism and Development. 17/18, 695-706, Ciência-IUL
Books
Luiz Moutinho, Valarinho, F., Pereira, H., Dionísio, J., Esteves, P. & Rodrigues, J. (2020). Gestão no Pós-Covid19 Exemplos e Tendências Inspiradoras. Lisboa. Prime Books., Ciência-IUL
Dionísio, J., Pereira, H. & Cardoso, M. (2012). Comportamentos de procura de informação e compra online. Lisboa, Portugal. Confederação do Comércio e Serviços de Portugal., Ciência-IUL
Moutinho, L., Dionísio, J., Rodrigues, J. & Pereira, H. (2012). Marketing Trends - Antecipar o futuro para inspirar o presente. Lisboa, Portugal. Bnomics., Ciência-IUL
Book Chapters
Ferreira, Mónica Mendes, Pereira, H. & Loureiro, S. M. C. (2020). Communication tools in the customer’s journey: Application to the tourism sector. In Sandra Maria Correia Loureiro, Hans Ruediger Kaufmann (Ed.), Exploring the power of electronic word-of-mouth in the services industry. (pp. 288-316). Hershey: IGI Global., Ciência-IUL
Conference Proceedings
Ferreira, M. M., Loureiro, S. M. C. & Pereira, H. (2021). Virtual reality and artificial intelligence: Co-creation process between consumers and firms in an area of smart cities. In M. Claudia tom Dieck, Timothy H. Jung, Sandra M. C. Loureiro (Ed.), Augmented reality and virtual reality: New trends in immersive technology, Conference Proceedings. (pp. 239-250).: Springer., Ciência-IUL
Ferreira, M. M., Loureiro, S. M. C. & Pereira, H. (2020). The role of virtual reality and artificial intelligence in marketing relationship communications. In 2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings. (pp. 981-983). Seoul: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M. F. (2020). The role of satisfaction when mediating loyalty: What’s for in online tourism purchases?. In EURAM 2020 Conference Proceedings. Dublin: European Academy of Management., Ciência-IUL
Pereira, H. G. & Salgueiro, M. F. (2019). What determines tourism loyalty?: The role of trust in online purchases of tourism products. In European Academy of Management Conference, EURAM 2019. Lisbon: European Academy of Management., Ciência-IUL
Marques, S., Lindo, V. & Pereira, H. (2019). How gender affects the buying-decision process among consumers of luxury goods. In 2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings. Paris: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M. F. (2019). Fashion and beauty advertising models’ age and its impact on over 50 female consumers’ purchase intention. In 2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings. (pp. 824-826). Paris: Global Alliance of Marketing and Management Associations., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M. F. & Nunes, P. (2018). The relationships between portuguese banks and their customers in a recessionary context. In The Academy of Business and Retail Management (Ed.), 7th International Conference on Business and Economic Development (ICBED). (pp. 340-351). Nova Iorque, Ciência-IUL
Teixeira, N., Pereira, H. G. & Dionísio, P. (2018). Online consumer generated content it’s for real! the rise of social influence marketing. In 7th International Conference on Business and Economic Development, ICBED 2018. (pp. 358-366).: The Academy of Business and Retail Management., Ciência-IUL
Pereira, H. G., Salgueiro, M. F. & Marques, S. H. (2017). How does economic crisis impact on family vacations?. In International Conference on Business and Economic Develpoment. (pp. 374-384). Nova Iorque: The Academy of Business and Retail Management (ABRM)., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Marques, S. (2017). Portuguese women as wine consumers - the impact of beliefs on the option to drink wine. In International Conference on Business and Economic Develpoment. (pp. 68-78).: The Business & Management Review., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2016). The mediating effect of satisfaction: Does is influences loyalty concerning online tourism purchases?. In Proceedings of the 45th European Marketing Academy Conference (EMAC). Oslo: EMAC., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Nunes, P. (2015). The relationships between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. In Irina Saur-Amaral (Ed.), International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour - ICIEMC. (pp. 205-217). Aveiro: Edições IPAM., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita (2015). Intenção de compra online nos seniores Portugueses. In Irina Saur-Amaral (Ed.), International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. (pp. 218-229). Aveiro: Edições IPAM., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2014). A Relationship Marketing Approach to the Online Purchase of Tourism Products. In Enrique Bigné, EMAC 2014 Conference Chair (Ed.), EMAC 2014 - Paradigm Shifts & Interactions. Valência: Universitat de Valencia., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Inês Costa (2014). A Role of Local Communities in a Sustainable Destination Perspective. In Tourism and Ageing Conference 2014., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F., Dionísio, J. & Joana Pinho (2014). Fashion and Beauty Advertising Models’ Age and its Impact on Over 50 Female Consumers’ Purchase Intention. In Tourism and Ageing Conference, 2014. Estoril, Ciência-IUL
Pereira, H., Cardoso, M. G. M. S. & Pedro Dionísio (2014). Online Buying Behavior in Technological and Office Products. In Shopper Marketing & Pricing Conference Proceedings.: Published by Stockholm School of Economics., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). Online Determinants of E-Customer Satisfaction: Application to Website Purchases in Tourism. In International Network of Business and Management Journals (Ed.), International Network of Business and Management Journals. Barcelona: International Network of Business and Management Journals., Ciência-IUL
Pereira, H., Cardoso, M. G. M. S. & Dionísio, J. (2014). Online buying behavior in Technological and Office Products. In Stockholm School of Economics (Ed.), Shopper Marketing and Pricing Conference. (pp. 81-84). Stockholm: Stockholm School of Economics., Ciência-IUL
Pereira, H., Dionísio, J. & Cardoso, M. G. M. S. (2013). Portuguese online consumer and buying behavior for home products. In EIRASS. Philadelphia, Ciência-IUL
Pereira, H., Cardoso, M. G. M. S. & Dionísio, J. (2013). Lifestyle Products and Services Online. In EIRASS. Philadelphia, Ciência-IUL
Pereira, H., Dionísio, J. & Leal, M. (2013). The Hostel Market: a successful case of service strategy. In International Network of Business and Management Journals. Lisbon, Ciência-IUL
Teixeira, N., Dionísio, J. & Pereira, H. (2013). Online Consumer Generated Content and the Role of Social Influence Marketing. In International Network of Business & Management Journals., Ciência-IUL
Costa, I. & Pereira, H. (2013). A Sustainable Tourism Marketing in Local Communities Perspective. In International Network of Business & Management Journal. Lisboa, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Mateus, I. (2013). Relationships between Brands and Customers in a World of Social Networks. In International Network of Business and Management Journals – INBAM. Lisbon: INBAM 2013., Ciência-IUL
Pereira, H., Costa, I. & Patuleia, M. (2012). O Marketing Turístico Sustentável orientado para as Comunidades Locais: o Polo de Desenvolvimento Turístico da Serra da Estrela. In Universidade de Aveiro (Ed.), INVTUR 2012. (pp. 0-0). Aveiro, Ciência-IUL
Miranda, N., Raminhos, R., Silveira, A., Seabra, P., Pereira, H., Coutinho, E....Trigo, V. (2012). VIDEO FOR TRAVEL An effective solution for using video in the tourism domain . In University for Business Engineering and Management, Banja Luka (Ed.), International Conference on Social and Technological Development (STED 2012). (pp. 0-0). Banja Luka , Ciência-IUL
Pereira, H., Trigo, V., Dionísio, J., Cardoso, M., Miranda, N., Raminhos, R....Seabra, P. (2012). Video for travel: Determinants of Video Content Usage Relations. In University for Business Engineering and Management, Banja Luka (Ed.), International Conference on Social and Technological Development (STED 2012). (pp. 0-0). Banja Luka , Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). How To Make Customers Loyal To Online Tourism Products?. In European Marketing Association (Ed.), EMAC 2012. (pp. 294-295). Lisboa, Ciência-IUL
Hélia Maria Gonçalves Pereira, Paulo Miguel Rasquinho Ferreira Rita & Salgueiro, M.F. (2011). Evaluating online purchase factors that influence e-customer satisfaction in tourism. In Proceedings of the EMAC 2011 Conference. (pp. 0-0). Ljubljana, Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2010). Evaluating traditional online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction . In EMAC (Ed.), European Marketing Association Conference 2010. (pp. 0-0). Copenhaga: EMAC., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2009). The Determinants of Satisfaction of Loyal Customers in the Purchase of Online Tourism Products. In Academy of Marketing Conference. (pp. 0-0).: Academy of Marketing., Ciência-IUL
Printed in Scientific Book
Rodrigues, J., Dionísio, J., Pereira, H. & Crespo de Carvalho, J. (2011). Grupo Nabeiro - Gestão Sustentada e Sucesso Empresarial. Lisboa. B-nomics., Ciência-IUL
International Communications
Invited
Marques, S. & Pereira, H. (2019). How gender affects the buying-decision process among consumers of luxury goods. 2019 Global Fashion Management Conference., Ciência-IUL
Santos, M-C., Martins, L.M. & Pereira, H. (2011). Marketing Planning modulul 4, Support for the International Master of Entrepreneurship and Venture . TREPAN Program supported by Union European, Romanian, University of Craiova and ISCTE-IUL., Ciência-IUL
Oral Presentation
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2020). The Role of Satisfaction when mediating Loyalty What’s for in Online Tourism Purchases?. EURAM 2020 - European Academy of Management Conference., Ciência-IUL
Pereira, H. (2020). The Role of Satisfaction when mediating Loyalty What’s for in Online Tourism Purchases?. EURAM 2020 ONLINE CONFERENCE THE BUSINESS OF NOW: THE FUTURE STARTS HERE., Ciência-IUL
Ferreira, Mónica Mendes, Loureiro, S. M. C. & Pereira, H. (2020). Virtual reality and artificial intelligence: co-creation process between consumers and firms in an area of smart cities. 6th International AR VR Conference: Augmented Reality and Virtual Reality - New trends in immersive technology., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2019). FASHION AND BEAUTY ADVERTISING MODELS’AGE AND ITS IMPACT ON OVER 50 FEMALE CONSUMERS’ PURCHASE INTENTION. GAMMA 2019 - Global Fashion Management Conference., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2019). What determines Tourism Loyalty? The Role of Trust in Online Purchases of Tourism Products . EURAM European Management Conference., Ciência-IUL
Pereira, H., Dionísio, J. & Teixeira, N. (2018). Online Consumer Generated Content it’s for real! The Rise of Social Influence Marketing. IECBD., Ciência-IUL
Pereira, H. & Salgueiro, M.F. (2018). The relationship between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. ICBED 2018., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Marques, S. (2017). Portuguese women as wine consumers - the impact of beliefs on the option to drink wine. International Conference on Business and Economic Develpoment., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Marques, S. (2017). How does economic crisis impact on family vacations?. International Conference on Business and Economic Development., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2016). The Mediating Effect of Satisfaction – Does is influences Loyalty Concerning Online Tourism Purchases?. European Marketing Academy 2016., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Nunes, P. (2015). The relationships between Portuguese banks and their customers in a recessionary context. International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour - ICIEMC. 205-217, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita (2015). Intenção de compra online nos seniores Portugueses. International Conference on Innovation, Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behavior - ICIEMC. 218-229, Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Inês Costa (2014). A Role of Local Communities in a Sustainable Destination Perspective. Tourism and Ageing Conference 2014., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F., Dionísio, J. & Joana Pinho (2014). Fashion and Beauty Advertising Models’ Age and its Impact on Over 50 Female Consumers’ Purchase Intention. Tourism and Ageing Conference, 2014., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Rita, P. (2014). Online Determinants of E-Customer Satisfaction: Application to Website Purchases in Tourism. International Network of Business and Management Journals. 4, Ciência-IUL
Pereira, H., Cardoso, M. G. M. S. & Dionísio, J. (2014). Online buying behavior in Technological and Office Products. Shopper Marketing and Pricing Conference. 81-84, Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2014). A Relationship Marketing Approach to the Online Purchase of Tourism Products. EMAC 2014 - Paradigm Shifts & Interactions. 43th, Ciência-IUL
Dionísio, J., Pereira, H. & Cardoso, M. (2013). Portuguese online consumer and buying behavior for home products. Recent Advances in Retailing & Services Science Conference., Ciência-IUL
Pereira, H., Dionísio, J. & Cardoso, M. (2013). Lifestyle Products and Services Online. Recent Advances in Retailing & Services Science Conference., Ciência-IUL
Pereira, H., Dionísio, J. & Leal, M. (2013). The Hostel Market: a successful case of service strategy. International Network of Business and Management Journals – INBAM., Ciência-IUL
Pereira, H. & Costa, I. (2013). A Sustainable Tourism Marketing in Local Communities Perspective. International Network of Business and Management Journals – INBAM., Ciência-IUL
Teixeira, N., Dionísio, J. & Pereira, H. (2013). Online Consumer Generated Content and the Role of Social Influence Marketing. International Network of Business and Management Journals – INBAM., Ciência-IUL
Pereira, H., Salgueiro, M.F. & Mateus, I. (2013). Relationships between Brands and Customers in a World of Social Networks. International Network of Business and Management Journals – INBAM., Ciência-IUL
Pereira, H. & Mateus, I. (2012). A Study about the Relation between Brands and Fans in the Facebook. 19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science ., Ciência-IUL
Alves, R., Pereira, H. & Cardoso, M. (2012). The influence of communication on the increased consumption of male grooming products. 19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science ., Ciência-IUL
Pereira, H., Miranda, N., Raminhos, R., Silveira, A., Seabra, P., Coutinho, E....Trigo, V. (2012). Vídeo for Travel An effective solution for using video in the tourism domain. International Conference on Social and Technological Development (STED 2012) ., Ciência-IUL
Pereira, H., Trigo, V., Dionísio, J., Cardoso, M., Miranda, N., Raminhos, R....Seabra, P. (2012). Video for travel: Determinants of Video Content Usage Relations. International Conference on Social and Technological Development (STED 2012) ., Ciência-IUL
Pereira, H. & Lage, M. (2012). Market Driving Sustainable Trends. EMAC 2012., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2012). How To Make Customers Loyal To Online Tourism Products?. EMAC 2012., Ciência-IUL
Hélia Maria Gonçalves Pereira, Paulo Miguel Rasquinho Ferreira Rita & Salgueiro, M.F. (2011). Evaluating online purchase factors that influence e-customer satisfaction in Tourism. The European Marketing Academy Conference., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2010). Evaluating specific online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction . 17th International Conference of the European Institute of Retailing and Services Studies., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2010). Evaluating traditional online purchase factors that influence online tourism customers satisfaction . The European Marketing Academy Conference., Ciência-IUL
Pereira, H., Rita, P. & Salgueiro, M.F. (2009). The Determinants of Satisfaction of Loyal Customers in the Purchase of Online Tourism Products. Academy of Marketing Conference., Ciência-IUL
Pereira, H. & Rita, P. (2008). The influence of Relationship Marketing and other motivational factors in the satisfaction and loyalty of online purchase of tourism products. The European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS) International Conference., Ciência-IUL
National Communications
Oral Presentation
Pereira, H., Costa, I. & Patuleia, M. (2012). O Marketing Turístico Sustentável orientado para as. INVTUR 2012., Ciência-IUL
Organization and Coordination Events
A Revolução do Pricing e Distribuição em Hotelaria, (2016), (international)
Novos Modelos de Negócio em Hotelaria, (2016), (international)
Tourism and Ageing, (2016), Member of scientific events organizing committee (international)
Estudo O comportamento bancário do novo emigrante, (2015), (international)
Estudo Comportamento de Compra de Seniores Portugueses, (2015), (international)
Estudo Os Jovens Portugueses, (2015), (international)
Estudo Best Practices in Social Media, (2014), (international)
Paradigm Shift, (2013), (international)
Estudo "O novo Normal", (2013), (international)
New Trends in Marketing, (2012), (international)
Comportamento de Pesquisa e Compra Online, (2012), (international)
Academic Management Roles
Director (2020, 2021)
Director (2018, 2020)
Director (2017, 2018)
Coordenador (2017, 2017)
Coordenador (2017, 2018)
Coordenador (2016, 2017)
Sub-diretor (2015, 2018)
Director (2011, 2013)
Director (2010, 2011)