Pedro Miguel Garcia de Oliveira
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
- Neuroscience
- Artificial Intelligence
| Type | Program | Institution | Year |
|---|---|---|---|
| PhD | Gestão | ISCTE-Instituto Universitario de Lisboa | 2024 |
| Other type of qualification | Marketing and Advertising | Instituto de Arte Design e Empresa - Universitário | 2015 |
| M.Sc. | Econometria Aplicada e Previsão | Universidade de Lisboa - Instituto Superior de Economia e Gestao | 2007 |
| Post-graduation | Marketing Research | Universidade de Lisboa - Instituto Superior de Economia e Gestao | 2000 |
| Licenciate | Economia | Universidade Nova de Lisboa - Nova School of Business and Economics | 1999 |
Curricular Courses
Supervisions
Master Thesis
Gonçalo Brandão Almeida Santos, "The metaverse paradigm: Consumer behavior, trust, and the implications of digital identity", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis, Concluded, 2024
Nádia Melissa Nobre Cardoso, "The Impact of Online Reviews on Purchasing Intention", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis, Concluded, 2024
Margarida Machado Resendes Baldaia Paim, "Digital Disruption in Financial Services: A Comparative Study of Customer Loyalty in Traditional Banks versus Digital Banks", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis, Concluded, 2024
Inês Soromenho Santos Ramos Sequeira, "Social media influencer’s expertise role in consumer brand engagement in the music industry", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis, Concluded, 2024
Mariana Seixas Barreto Neutel e Sousa, "How do users choose which movies/series to watch when faced with FOBO?", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis, Concluded, 2024
Sarah Mekkaoui, "O Papel e Impacto da Estratégia de Influencer Marketing em Empresas de Moda - Caso de Estudo Farfetch", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis, Concluded, 2022
Liu Yang, "Tendências Digitais para uma Comunicação Corporativa Eficaz: Projecto em Parceria com a Adega Alemã Römmerts Weinwelt ", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis, Concluded, 2022
Siddharth Santosh Salve, "Adoção de Inteligência Artificial na Tomada de Decisão Estratégica em Empresas Multinacionais", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Kenny Yosafat Mariyanto, "Understanding the Mediating Role of AI-authorship Effect towards Brand Attitude", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Jialan Liang, "O Impacto da Identidade de Status Social e da Construção da Identidade de Gênero", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Hanyin Cao, "Quando a IA Fala: Confiança dos Consumidores, Preocupações Éticas e a Aceitação dos Anúncios Gerados por IA", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Maria Inês Aranha Cordeiro, "O Papel de Paid, Owned e Earned Media na Construção de Brand Awareness entre Consumidores Digitais no Instagram", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Érica Durão de Sousa, "Entre a Lei e os Estilos de Vida: Marketing de Eventos da IQOS em Festivais de Música em Portugal", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Maria Inês Severino de Macedo, "Qual a importância das estações do ano? O impacto da sazonalidade nas estratégias de marketing e no comportamento do consumidor", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Francisco Chaves Cerol Caldeira, "How Streetwear Brands Generate Perceived Coolness Beyond Functionality: A Neuromarketing Perspective", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Sára Galová, "Correlação entre indicadores de crescimento económico e microtendências nas redes sociais", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Xiaolan Ji, "SeedBridge: Plataforma Transcultural de Micro-Influenciadores para Marcas Chinesas de Roupas Funcionais Desportivas a Entrar no Mercado Europeu", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Carla Sofia Soares Gomes Tavares, "Qualidade do serviço de bagagem e satisfação do passageiro na TAP Air Portugal", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Tomás Pedrosa Feio, "Percepções dos consumidores sobre medicamentos derivados da cannabis: perspetiva global", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Luís Henrique Oliveira Bidarra, "Thesis Dissertation", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Maria da Silva Pina Pedro, "Sistemas de Recomendação Inteligentes vs. Privacidade: Limites da Confiança do Consumidor em Inteligência Artificial", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Euda Simone Gonçalves Lopes, "Neurocience Research in Digital Marketing: Systematic Review and Future Research Agenda", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Francisco Miguel Rodrigues Lopes, "null", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
João Filipe Gomes de Oliveira, "How can design impact consumer behaviour", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Master Thesis,
Final Project
Liu Yang, "Tendências Digitais para uma Comunicação Corporativa Eficaz: Projecto em Parceria com a Adega Alemã Römmerts Weinwelt", Pedro Miguel Garcia de Oliveira, Final Project, Concluded, 2022
Scientific Articles in International Journals
Quintal, S., Ramos, R. F., Rita, P. & Oliveira, P. (2025). AR smart glasses: The feeling of groundedness mediator effect. International Journal of Human–Computer Interaction. 41 (17), 10674-10684, Ciência-IUL
Lima, D., Ramos, R. F. & Oliveira, P. M. (2024). Customer satisfaction in the pet food subscription-based online services. Electronic Commerce Research. 24 (2), 745-769, Ciência-IUL
Lemos, C., Ramos, R. F., Moro, S. & Oliveira, P. M. (2022). Stick or Twist – The raise of blockchain applications in marketing management. Sustainability. 14 (7), Ciência-IUL
Oliveira, P. M., Guerreiro, J. & Rita, P. (2022). Neuroscience research in consumer behavior: A review and future research agenda. International Journal of Consumer Studies. 46 (5), 2041-2067, Ciência-IUL
Conference Proceedings
Oliveira, P. M., Guerreiro, J. & Rita, P. (2022). What if we took a holiday?: Enriching advertising with intelligent voice assistants. In Flávian, C. (Ed.), Proceedings of AIRSI 2022: Technologies 4.0 in tourism, service and marketing. (pp. 244-248). Zaragoza: University of Zaragoza., Ciência-IUL
Oliveira, P. M., Rita, P. & Guerreiro, J. (2017). Playing with the Brain Through Advertising: Neurophysiological Methods’ Application to Tourism. In European Advertising Academy ICORIA 2017 Doctoral Colloquium., Ciência-IUL
International Communications
Oral Presentation
Oliveira, P. M., Guerreiro, J. & Rita, P. (2022). What if we took a holiday? Enriching Advertising with Intelligent Voice Assistants. AIRSI 2022 - Technologies 4.0 in Tourism, Services & Marketing., Ciência-IUL
