Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
Curricular Courses
Supervisions
Phd Thesis
Pedro Miguel Oliveira da Costa, "The impact of information systems on the success of e-commerce in small and medium-sized companies", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Phd Thesis,
Master Thesis
Simionela Calestru, "Beleza para Além da Idade: Pode a Cosmética de Luxo Influenciar a Autoestima das Pessoas Idosas?", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2024
Diogo Alexandre da Cruz Cerqueira, "Programas de fidelização no retalho: A influência da tecnologia blockchain na intenção de adoção do cliente", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2024
NAOMI APIYO OKOTH, "O 'BARATO' SAI 'CARO'? AVALIAÇÃO DOS EFEITOS DAS COMPANHIAS AÉREAS DE BAIXO CUSTO NO TURISMO EUROPEU", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2024
Matheus Salkini Teodoro, "Quais são as principais motivações e barreiras para a compra de produtos dermocosméticos sustentáveis em Portugal?", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2023
Filipa Dias de Sousa, "A atratividade do turismo médico nos Açores", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2023
Maria Gabriela Braçal Marques do Patrocínio, "Impacto das falhas no serviço de comércio eletrónico na satisfação dos clientes das PMEs portuguesas", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2023
Sraboni Akter, "Tourismo de bem-estar : surfing como oferta potencial", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2023
Jaina Shah, "Turismo Sustentável: Um Paradigma de Luxo para a Geração Y", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2023
Inès Cécile Aline Poncin, "Motivações de compra dos clientes de produtos alimentares gourmet: um enfoque na origem do produto", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2023
Réka Baán, "Veja o que você me fez fazer: o impacto dos influenciadores de mídia social nas decisões de viagens médicas", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2023
Miguel Alexandre Vera de Matos, "A importância do e-commerce na satisfação do consumidor no setor dos vinhos", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Andreia Filipa Castrelas Gomes, "Portugal é um destino turístico acessível? Factores que influenciam a percepção das pessoas com deficiência relativamente a Portugal como um destino turístico acessível", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
António Gonçalo Leote Guimarães da Costa Oliveira, "Qual o estado do Alojamento Local no pós-covid", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Maria José Magalhães de Almeida, "Impacto das tecnologias na definição das competências essenciais do tradutor.", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Julia Glaeser, "Os efeitos dos nômades digitais na acessibilidade da habitação para as populações locais na Ericeira", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Zeng Tian, "O impacto da COVID-19 nos turistas médicos - uma análise de conteúdo", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Nikolaos Vasilios Metos, "A expansão da cultura dos ténis: a publicidade de streetwear a torná-la um item de luxo. As complicações para a indústria e para a comunidade.", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Emil Huseynzade, "Elementos chave para uma cidade criativa: Lisboa como meio criativo emergente", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Chen Li, "Investigatção do sistema de avaliação de satisfação de clients no mercado chinês de partilha de bicicleta", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2022
Qi Zheng, "O impacto da epidemia no comportamento do consumidor: a concepção popular de produtos médicos na era pós-epidêmica", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2021
Catarina Madureira Pires, "A influência da cor dos rótulos nas embalagens de marcas de vinho", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2021
Hélio José Cavudissa, "Protótipo de software de apoio ao ensino universitário em Angola.(Fala Comigo)", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2020
Pedro Leonardo Rodrigues Fernandes, "Sistema de informação para identificação e localização de produtos em supermercados", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2020
Nuno Miguel de Jesus Grilo Cavalheiro, "Gamificação de Património Cultural e os seus efeitos na satisfação turística", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2019
Sara Vaz de Barros Nunes Mendes, "Parceiros no Vinho: A influência das ocasiões no comportamento de compra de vinho dos Millennials portugueses", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2018
Margarida dos Santos Lourenço, "A imagem percepcionada do turismo em Lisboa: Estudo com recurso aos social media", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis, Concluded, 2018
Leonor Ponces de Carvalho Baptista Serrano, "“O Som do Luxo: Exploração das Motivações para o Luxo Ruidoso e Discreto em Marcas Premium”", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis,
Maria Eduarda Alves dos Santos, "O Impacto das Redes Sociais no Setor Vinícola Português", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Master Thesis,
Final Project
Maria Gonçalves Fernandes Neves Soares, "Plano de negócios: Fábrica das Verdadeiras Queijadas da Sapa", Helena Maria Correia Neves Cordeiro Rodrigues, Final Project, Concluded, 2022
Scientific Articles in International Journals
Rodrigues, H. & Abreu, C. (N/A). Voluntourism – Can universities shape the present into a future?. Journal of Marketing for Higher Education. N/A, Ciência-IUL
Mohsin, A., Luz, A., Rodrigues, H. & Penela, D. (2024). Is halal tourism taking off in OIC and non-OIC countries? A systematic study of published research. Journal of Islamic Marketing. 15 (4), 990-1012, Ciência-IUL
Almeida, F., Rodrigues, H. & Freitas, P. (2024). “No Need to Dress to Impress” evidence on teleworking during and after the pandemic: A systematic review. Administrative Sciences. 14 (4), Ciência-IUL
Rodrigues, L. F., Oliveira, A. & Rodrigues, H. (2023). Technology management has a significant impact on digital transformation in the banking sector. International Review of Economics and Finance. 88, 1375-1388, Ciência-IUL
Mohsin, A., Brochado, A. & Rodrigues, H. (2023). Mind the gap: A critical reflection on hotel employee turnover. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 35 (7), 2481-2495, Ciência-IUL
Carvalho, N., Rodrigues, H. & Brochado, A. (2023). Double or nothing: Push and pull factors of casinos in Europe. GeoJournal. 88 (2), 2233-2246, Ciência-IUL
Rodrigues, H., Brochado, A., Troilo, M. & Mohsin, A. (2022). Wellness comes in salty water: Thalassotherapy spas and service level of satisfaction. International Journal of Spa and Wellness. 5 (1), 71-90, Ciência-IUL
Herédia-Colaço, V. & Rodrigues, H. (2021). Hosting in turbulent times: hoteliers’ perceptions and strategies to recover from the Covid-19 pandemic . International Journal of Hospitality Management. 94, Ciência-IUL
Rodrigues, H., Brochado, A. & Troilo, M. (2020). Listening to the murmur of water: Essential satisfaction and dissatisfaction attributes of thermal and mineral spas. Journal of Travel and Tourism Marketing. 37 (5), 649-661, Ciência-IUL
Brochado, A., Troilo, M., Rodrigues, H. & Oliveira-Brochado, F. (2020). Dimensions of wine hotel experiences shared online. International Journal of Wine Business Research. 32 (1), 59-77, Ciência-IUL
Moshin, A., Brochado, A. & Rodrigues, H. (2020). Halal tourism is traveling fast: Community perceptions and implications. Journal of Destination Marketing and Management. 18, Ciência-IUL
Rodrigues, H., Almeida, F., Figueiredo, V. & Lopes, S. L. (2019). Tracking e-learning through published papers: a systematic review. Computers and Education. 136, 87-98, Ciência-IUL
Rodrigues, L. F., Oliveira, A. & Rodrigues, H. (2019). Main gamification concepts: a systematic mapping study. Heliyon. 5 (7), 1-13, Ciência-IUL
Mohsin, A., Rodrigues, H. & Brochado, A. (2019). Shine bright like a star: Hotel performance and guests’ expectations based on star ratings. International Journal of Hospitality Management. 83, 103-114, Ciência-IUL
Rodrigues, L. F., Oliveira, A., Rodrigues, H. & Costa, C. J. (2019). Assessing consumer literacy on financial complex products. Journal of Behavioral and Experimental Finance. 22, 93-104, Ciência-IUL
Rodrigues, H., Brochado, A., Troilo, M. & Mohsin, A. (2017). Mirror, mirror on the wall, who's the fairest of them all? A critical content analysis on medical tourism. Tourism Management Perspectives. 24, 16-25, Ciência-IUL
Books
LUIS FILIPE RODRIGUES, Oliveira, A. & Rodrigues, H. (2022). Jogos Sérios - A Arte de Gamificar. Lisboa. Causa das Regras., Ciência-IUL
Book Chapters
Ana Brochado, Rodrigues, H. & Sara Mendes (2024). Message in a Bottle: Generation Y and Wine Purchase Occasions' Perceived Risks and Information Sources. In Strategic Management in the Wine Tourism Industry-Competitive Strategies, Wine Tourism Behaviour and New Strategic Tools. Suiça: Palgrave Macmillan., Ciência-IUL
Brochado, A., Rodrigues, H. & Sara Vaz Mendes (2024). Message in a Bottle: Generation Y and Wine Purchase Occasions’ Perceived Risks and Information Sources. In Javier Martínez-Falcó; Bartolomé Marco-Lajara; Eduardo Sánchez-García; Luis A. Millán-Tudela; (Ed.), Strategic Management in the Wine Tourism Industry. (pp. 91-111). Cham: Springer Nature Switzerland., Ciência-IUL
Bank, M L & Rodrigues, H. (2023). Save it to cherish; the rise of wildlife voluntourism with Generation Z. In Gen Z, Tourism, and Sustainable Consumption. Routledge: Taylor and Francis., Ciência-IUL
Rodrigues, H. & Brochado, A. (2021). Going for silver-senior consumers’ reviews of medical tourism. In Ana Pinto Borges, Paula Rodrigues (Ed.), New techniques for brand management in the healthcare sector. (pp. 64-83).: IGI Global., Ciência-IUL
Conference Proceedings
Rodrigues, H., Costa, P. & Mohsin, A. (2023). Highway to the danger zone: A systematic review of the hazard side of e-commerce in small companies. In EMAC 2023 Regional Conference, Proceedings. Athens: European Marketing Academy (EMAC)., Ciência-IUL
Rodrigues, L. F., Oliveira, A. & Rodrigues, H. (2023). e-Banking usage by generations X, Y, and Z. In Ahram, T., and Karwowski, W. (Ed.), Application of Emerging Technologies (AHFE 2023). (pp. 234-246). Honolulu, Hawaii: AHFE Open Access., Ciência-IUL
Rodrigues, L. F., Rodrigues, H. & Oliveira, A. (2022). In times of pandemic - How generation XYZ looks digital banking. In Ahram, T., and Falcão, C, (Ed.), Usability and User Experience (AHFE 2022). (pp. 458-466). New York: AHFE Open Access., Ciência-IUL
Rodrigues, H., Almeida, F., Figueiredo, V. & Lopes, S. (2018). Mapping key concepts of e-learning and educational-systematic review through published papers. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (Ed.), 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation. (pp. 8949-8952). Sevilha: IATED., Ciência-IUL
Rodrigues, L. F., Oliveira, A., Costa, C. J. & Rodrigues, H. (2018). Gamification to teach and assess financial education: a case study of self-directed bank investors. In Andrew Burge (Ed.), 17th Annual Hawaii International Conference on Education. (pp. 1851-1882). Honolulu, Ciência-IUL
LUIS FILIPE RODRIGUES, Oliveira, A., Costa, C. & Rodrigues, H. (2018). Games and business: human factors in gamified applications. In Tareq Ahram (Ed.), Advances in Human Factors in Wearable Technologies and Game Design. AHFE 2018. Advances in Intelligent Systems and Computing. (pp. 318-324). Orlando: Springer International Publishing AG., Ciência-IUL
International Communications
Oral Presentation
Brochado, A., Rodrigues, H. & Costa, P. (2024). Try again. Fail again. Fail better. E-commerce service failures in small and medium-sized enterprises. European Marketing Academy regional Conference., Ciência-IUL
LUIS FILIPE RODRIGUES, Oliveira, A. & Rodrigues, H. (2023). E-banking usage by Gen X, Y, and Z generations. 2023 AHFE International Conference on Human Factors in Design, Engineering, and Computing (AHFE 2023 Hawaii Edition)., Ciência-IUL
Mohsin, A., Brochado, A. & Rodrigues, H. (2021). Staff Turnover in Luxury Hotels: Lessons from the Literature. Asia Pacific Tourism Association Annual Conference 2021., Ciência-IUL
Brochado, A., Troilo, M. & Rodrigues, H. (2019). Take a walk on the wild side: World zoos experiential satisfaction . RBGN’s Paper Development Workshop., Ciência-IUL
Mohsin, A., Brochado, A. & Rodrigues, H. (2019). Star Wars: Measuring importance-performance analysis in three, four and five star hotels. 25th Annual APTA Conference ., Ciência-IUL
LUIS FILIPE RODRIGUES, Oliveira, A., Costa, C. & Rodrigues, H. (2018). Human factors in gamified applications. Ciência 2018 - Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal., Ciência-IUL
LUIS FILIPE RODRIGUES, Oliveira, A., Costa, C. & Rodrigues, H. (2018). Gamification to teach and assess financial education: A case study of self-directed bank investors. 17th Annual Hawaii International Conference on Education., Ciência-IUL
LUIS FILIPE RODRIGUES, Oliveira, A., Rodrigues, H. & Costa, C. (2018). Games and Business: Human Factors in Gamified Applications. 9th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2018)., Ciência-IUL
Rodrigues, H., Brochado, A. & Troilo, M. (2017). Gray Skies: Attracting Senior Tourism in Thermal Spas During Low Season. XIII Iberian International Business Conference., Ciência-IUL
National Communications
Oral Presentation
LUIS FILIPE RODRIGUES, Oliveira, A., Costa, C. & Rodrigues, H. (2018). Games & Business: Human factors in gamified applications. Ciência 2018 - Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal., Ciência-IUL