Graça Maria Santos Trindade
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
- Mixture models for longitudinal data
- Optimization Methods
- Multivariate Data Analysis
- Statistical Analysis
Type | Program | Institution | Year |
---|---|---|---|
PhD | Métodos Quantitativos | ISCTE-IUL - Instituto Superior Ciências Trabalho e da Empresa | 2007 |
M.Sc. | Economia Agrária | University of Arizona | 1990 |
Licenciate | Economia | Instituto Superior de Economia e Gestão - UTL | 1982 |
Curricular Courses
Supervisions
Master Thesis
Francisco Teixeira Santos, "Como é que a associação a uma marca e o envolvimento dum produto influenciam a confiança dos consumidores numa marca na presença de greenwashing?", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2024
Veronika Bakhchevan, "Impacto da perceção da crise de guerra no comportamento de compra dos consumidores: o caso da segmentação dos consumidores em Odesa", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2024
João Baptista Tavares Moreira, "Impacto do turismo no Bem-Estar Subjetivo dos residentes: O caso do bairro Belém, em lisboa", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2024
Diogo Alberto Pereira Figueiredo, "Impacto de caraterísticas de consumo na perceção dos utilizadores: Conteúdo televisivo e cinematográfico", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2022
Pedro Fernandes de Sales Vieira, "Uma explicação multidimensional do tempo de escuta de audiobooks", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2022
Ziru Hong, "A influência do comércio eletrônico online de celebridades ao vivo na intenção de compra dos consumidores", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2022
Philippe Charles-Louis Fernand Coulombier, "Escolha da Plataforma de Jogos Online como Moderadora entre Interação Social ou Flexibilidade de Tempo e Intenção de Compra Contínua: O caso do Fortnite", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2022
Anna Caterina Mustacchi, "Confiança e gestão do relacionamento social com o cliente Consequências na intenção do doador de doar atraves das plataformas de redes sociais", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2021
Emanuel António Mendes Tavares, "Será que menos 1 dia de trabalho por semana poderia aumentar a nossa Felicidade?", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2021
Mariana Helena Almeida Ferreira Gomes, "Revenda Online de Produtos de Luxo - O novo luxo", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2021
Vera Faßbender, "Os fatores da intenção de continuidade de uso dos aplicativos fitness adopatando uma abordagem de gamificação", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2021
Ana Filipa Beites Salgado, "Os Impactos da Experiência com a Marca do Empregador no Compromisso Afetivo: Um múltiplo estudo de caso", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2020
Carla Patrícia Nobre Marques Carvalho, "Estratégias de Gestão Aeroportuária na Recuperação de Perturbações nos Vôos Aéreos: O caso no Aeroporto Humberto Delgado, em Lisboa", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2019
António Alexandre Rodrigues Teixeira, "A Relação entre o Product Placement e o Brand Love, e Consequente Resultado para a Marca/Produto", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2016
Marta Sofia Vitorino Galinha, "Marcas de Luxo e Fatores que Influenciam a sua Compra na Recessão Económica", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2016
Tiago Miguel Teixeira Campos Silva, "Determinantes do Sucesso do Crowdfunding: O caso da plataforma portuguesa PPL", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2016
Rita Isabel Esteves Silva, "Factores Determinantes nas Decisões de Outsourcing. Análise de uma situação real", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2012
Cláudia Sofia da Cruz Rita, "Da Reclamação de Clientes à Recuperação do Serviço", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2012
? Sara Midões , "O Impacto da Congruência entre os Valores da Marca Institucional e os Valores Pessoais na Comunicação Externa da Marca pelos Colaboradores ", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded, 2011
Ma Jindi, "Comportamento de Compra de Produtos de Beleza Online entre Consumidores de Guangzhou e Macau: Um Estudo com Base no Modelo TAM", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis,
Márcia Henriques Pimentel Jerónimo, "Análise de Doações Alimentares: O Impacto das Condições Económicas, Sociais e Demográficas", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis,
Ana Rita Amaro Marques, "Comportamento do Consumidor em Marcas Próprias: Uma Abordagem Analítica no Retalho Alimentar Português", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis,
Maria Margarida Calaça Baúto Fernandes, "O valor das práticas ambientais das organizações para a atratividade das empresas enquanto empregadoras", Graça Maria Santos Trindade, Master Thesis, Concluded
Final Project
Miguel Monteiro Reis, "Plano de Comunicação para a atração de turismo de compras qualificado para o El Corte Inglés, Loja de Lisboa", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2020
Fábio Marcelo Nunes Vieira, "Comportamento do Consumidor na Comercialização de Eletricidade em Portugal", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2019
Ana Catarina Lopes Mateus, "Os Efeitos do Ambiente da Loja na Percepção da Mudança de Marca e Nível de Satisfação dos Clientes", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2019
Ana Filipa Vaz Almeida da Silva, "Consumo de Conteúdos Musicais e de Filmes/Séries Online: Comparação entre Portugal e Europa dos 15", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2017
Isabelle Ehrmantraut, "Workforce Planning in the Social Welfare Work", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2016
Maria Margarida Calaça Baúto Fernandes, "A Análise do Valor da Responsabilidade Social Corporativa na Captação de Novos Recursos Humanos.", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2015
Anabela Correia da Silva Mondim Pereira, "Relação entre a Percepção da Responsabilidade Social das Empresas, o Engagement no Trabalho e os Valores Humanos", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2013
Sara Margarida da Silva Oliveira Forte Midões, "O Impacto da Congruência entre os Valores da Marca Institucional e os Valores Pessoais na Comunicação Externa da Marca Pelos Colaboradores", Graça Maria Santos Trindade, Final Project, Concluded, 2011
Scientific Articles in International Journals
Trindade, G., Dias, J. G. & Ambrósio, J. (2017). Extracting clusters from aggregate panel data: a market segmentation study. Applied Mathematics and Computation. 296, 277-288, Ciência-IUL
Marques, S. H., Trindade, G. & Santos, M-C. (2016). The importance of atmospherics in the choice of hyper and supermarkets. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. 26 (1), 17-34, Ciência-IUL
Dias, J. G. & Trindade, G. (2016). The Europeans' expectations of competition effects in passenger rail transport: a cross-national multilevel analysis. Social Indicators Research. 129 (3), 1383-1399, Ciência-IUL
Pereira, A., Duarte, A. & Trindade, G. (2015). The relationship between the employees' perceptions of CSR, work engagement and human values. Responsibility and Sustainability: Socioeconomic, political and legal issues. 3 (2), 27-35, Ciência-IUL
Trindade, G. & Ambrósio, J (2012). An optimization method to estimate models with store-level data: a case study. European Journal of Operational Research. 217 (3), 664-672, Ciência-IUL
Trindade, G., Hill, M. M. & Dias, J. G. (2011). Market segmentation at store-level: the impact of product aggregation on unobserved heterogeneity recovery. Portuguese Journal of Quantitative Methods. 2 (1), 23-32, Ciência-IUL
Trindade, G. M. S., Dahlgran, R. A., Monke, E. & Fox, R. (1992). Yield risk in wheat production: A policy study for the Alentejo of Portugal. Estudos de Economia. 12 (3), 303-314, Ciência-IUL
Conference Proceedings
Vieira, F., Meireles, M. & Trindade, G. (2022). Consumer behavior in the intentions to change between electricity suppliers in Portugal: A push-pull-mooring framework. In Soares, I., and Silva, S. (Ed.), 5th International Conference on Energy and Environment: Bringing together Engineering and Economics. (pp. 266-271). Porto: Faculdade de Economia Universidade do Porto., Ciência-IUL
Laureano, R. M. S., Trindade, G. & Laureano, L. M. S. (2021). Predictive models for managing financial incentives oriented to companies: Application to Portugal 2020. In Rocha, A., Gonçalves, R., Penalvo, F. G., & Martins, J. (Ed.), 2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). Chaves: IEEE., Ciência-IUL
Trindade, G. & Duarte, A. (2019). Comparing the consumption of musical and films online between Generations X and Y in Portugal and Spain. In A. Rocha, I. Pedrosa, M. P. Cota, R. Gonçalves (Ed.), 2019 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). Coimbra: IEEE., Ciência-IUL
Trindade, G. & Laureano, R. M. S. (2019). Profiling the two most populous generations of the PIIGS countries in the workplace based in online consumption of cultural contents. In A. Rocha, I. Pedrosa, M. P. Cota, R. Gonçalves (Ed.), 2019 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). Coimbra: IEEE., Ciência-IUL
Silva, A. F., Trindade, G. & Santos, M. C. (2018). Consumption of musical content and movies/series online in Portugal. In 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2018. Caceres: IEEE ., Ciência-IUL
Trindade, G., Silva, Tiago & Santos, M-C. (2017). Determinants of the crowdfunding campaign success in the Areas of Music and Sports. In Álvaro Rocha, Universidade de Coimbra Bráulio Alturas, ISCTE-IUL Carlos Costa, ISCTE-IUL Luís Paulo Reis, Universidade do Minho Manuel Pérez Cota, Universidad de Vigo (Ed.), CISTI'2017 - 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies. Lisboa, Ciência-IUL
Trindade, G., Hill, M. & Dias, J. G. (2010). Store-level latent segmentation models: A case study. In Advances in Mathematical and Computational Methods. (pp. 84-87).: WSEAS Press., Ciência-IUL
Publications
Trindade, G., Graça Maria dos Santos Trindade & M. Manuela Hill (2001). Latent segment logit models with aggregate data. 7th International scientific conference em quantitative methods in economy and business., Ciência-IUL
Trindade, G., Graça Maria dos Santos Trindade & M. Manuela Hill (2000). Estrutura e segmentação de um mercado com dados agregados. 6ª Conferência CEMAPRE em aplicações da matemática à economia e à gestão., Ciência-IUL
International Communications
Oral Presentation
Meireles, M., Vieira, F. & Trindade, G. (2023). Consumers’ switching intention among electricity suppliers: a push-pull-mooring model. 8th Meeting on Energy and Environmental Economics., Ciência-IUL
Meireles, M., Vieira, F. & Trindade, G. (2022). Consumer behavior in the intentions to change between electricity suppliers in Portugal: a Push-Pull-Mooring Framework. 5th International Conference on Energy and Environment: bringing together Engineering and Economics., Ciência-IUL
Laureano, Raul M. S., Trindade, G. & Laureano, L. (2021). Predictive models for managing financial incentives oriented to companies: Application to Portugal 2020. 2021 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)., Ciência-IUL
Trindade, G. & Laureano, Raul M. S. (2019). Profiling the Two Most Populous Generations of the PIIGS countries in the Workplace based in Online Consumption of Cultural Contents. 2019 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) ., Ciência-IUL
Vieira, F., Trindade, G. & Meireles, M. (2019). Comportamento do consumidor nas intenções de mudança de comercializador de eletricidade em Portugal. 6th Meeting on Energy and Environmental Economics., Ciência-IUL
Santos, M-C. & Trindade, G. (2019). The mediating effect of intention to repeat the visit to a port of call between city evaluation and satisfaction with the visit. ATMC 2019 - “MARKETING FOR MORE SUSTAINABLE AND COLLABORATIVE TOURISM”., Ciência-IUL
Trindade, G. & Duarte, A. (2019). Comparing the Consumption of Musical and Films Online between Generations X and Y in Portugal and Spain. 2019 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI) ., Ciência-IUL
Silva, A., Trindade, G. & Santos, M-C. (2018). Consumption of musical content and movies/series online in Portugal. Consumption of musical content and movies/series online in Portugal., Ciência-IUL
Trindade, G., Silva, Tiago & Santos, Maria (2017). Determinants of the crowdfunding campaign success in the Areas of Music and Sports. CISTI'2017 - 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies., Ciência-IUL
Santos, M-C., Trindade, G., Laureano, Raul M. S., Silva, Tiago, Wolf, Christian & Santos, M. (2017). DIFFERENTIATION CHALLENGES IN SOCIAL CROWDFUNDING. IX International Congress on Teaching Cases related to Public and Nonprofit Marketing., Ciência-IUL
Laureano, Raul M. S., Trindade, G., Abreu, M. Madalena, Santos, M-C., Santos, M., Silva, Tiago...Costa, Bárbara (2017). FUNDRAISING IN ACTION: HOW TO ENSURE THE SUCCESS OF A CROWDFUNDING CAMPAIGN?. IX International Congress on Teaching Cases related to Public and Nonprofit Marketing., Ciência-IUL
Fernandes, M., Duarte, A. & Trindade, G. (2017). EMPLOYER ATTRACTIVENESS: The value of environmental practices of organizations. 4th Symposium on Ethics and Social Responsibility Research 2017., Ciência-IUL
Anabela Pereira, Duarte, A. & Trindade, G. (2015). The relationship between the employees’ perceptions of Corporate Social Responsibility, Work Engagement and Human Values. III Symposium on Ethics and Social Responsibility Research ., Ciência-IUL
Trindade, G., Hill, M. & Dias, J. G. (2010). Store-level latent segmentation models: A case study. MACMESE '10., Ciência-IUL
National Communications
Panel / Poster
Trindade, G. & Dias, J. G. (2010). A latent segment logit models with store-level data . JOCLAD2010., Ciência-IUL