Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos
- Profile
- Academic Activities
- Scientific Activities
- Other Activities
- Services Marketing
- Tourism and Hospitality management - festivals, events and sustainaibility
- smart consumption and smart cities
- Green Marketing and sustainable consumer behaviour
- entrepreneurial marketing and crowdfunding
- Marketing for Technology and social products
Type | Program | Institution | Year |
---|---|---|---|
Technical Specialization Course | "Symposia for Entrepreneurship Educators", an advance course for Educators from Babson College, Boston, US. | Babson College, Boston, USA | 2009 |
Training Session | Guest Visitor Assistant Professor at UCLA, California, US from January until July. | UCLA, California, USA | 2000 |
PhD | Organização e Gestão de Empresas | Institut D'Administration des Entreprises de l' Université de Droit, d'Economie et des Sciences d'Aix-Marseille III | 1995 |
M.Sc. | Mestrado em Gestão de Empresas | ISCTE-Instituto Universitario de Lisboa | 1990 |
Advanced Studies | D.E.A. en Sciences de Gestion | Institut D'Administration des Entreprises de l' Université de Droit, d'Economie et des Sciences d'Aix-Marseille III | 1989 |
Licenciate | Organização e Gestão de Empresas | ISCTE-IUL - Instituto Superior Ciências Trabalho e da Empresa | 1983 |
Curricular Courses
Supervisions
Phd Thesis
Zhong Liang, "Approach to C2F2C (Customer to Factory to Customer) Strategy: A Case Study of the Fanqing Furniture Company", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2020
Shang Jun, "Involvement and determinants of ancient towns as tourist destinations: a case study of Wuzhen, China.", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2019
Chen Jingxin, "Chinese Dequity: Transaction Structure and Two Applications,", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2019
He Qibing, "The relationship between return service recovery and purchase intention of consumers in online shopping", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2019
JIANG Xiaoping, "Brand Strategy and Organizational Culture: A Case Study of Hongwuhuan Air Compressor Company in China", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2016
Jiang Xiaoping, "Brand as a Driving Force for Small and Micro Businesses in China", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2016
Manuel José Marques Batista, "Impacto da Certificação na decisão de compra de alimentos orgânicos", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2015
Manuel José Marques Batista, "A certificação de alimentos orgânicos - Influência na decisão de compra do consumidor ecologicamente consciente", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2015
Virginia Aveiro, "PERCEPÇÃO E CONGRUÊNCIA DOS VALORES DA MARCA INSTITUCIONAL DOS COLABORADORES E CLIENTES", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2013
Fu Meihua , "Business Model Design Based on Value Chain: The case of Chengdu Shangyi International Medical Center ", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2013
Fu Meihua, "Business Model Design Based on Value Chain: The Case of Chengdu SYIMC", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2013
Virginia da Ascenção Almeida Madeira de Gouveia Aveiro, "A perceção e o nível de congruência dos valores da marca corporativa dos colaboradores e clientes", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2013
Wang Yingjie, "Costumer value assessment of Sichuan mobile", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2012
Ana Paula Gonçalves C. Henriques de Carvalho Queiroga Santos, "Orientações Estratégicas e Performance: Efeitos Sinérgicos e Seu Impacto no Desempenho dos Estabelecimentos Hoteleiros em Portugal", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2006
Bráulio Alexandre Barreira Alturas, "Venda Directa: Determinantes da Aceitação do Consumidor", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2005
Andrew Peter de Lancastre, "O Relacionamento Comprador-fornecedor. as Percepções dos Determinantes da Cooperação no Contexto de Mercado Electrónico", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded, 2005
Yu Zheng, "The Influence of Psychological Contract on Customer Loyalty in the Context of Medical Service: Evidence from Chongqing, China", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Mac Vai Iun, "Marketing Development in South China: Exploratory Research of Its Current Status, Antecedents and Consequences", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Tang Dihua, "Quality Construction of Small-sized Catering Enterprises for Home-based Elderly Care in Yangzhou", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Ondino de Almeida Freire dos Santos, "The Religion Impact on Development of a Tourism Destination: The Case of Quissama in Angola", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Leonardo Augusto Carneiro Carvalho, "Teenager´s influence in the choice of their private school: a study in the Brazilian context", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Zhang Liong, "C2F2C Mode of Furnishing Customization", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis, Concluded
Ondino de Almeida Freire Dos Santos, "The Religion Impact on Development of a Tourism Destination: The Case of Quissama in Angola.", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Tang Dihua , "Quality Construction of Small-sized Catering Enterprises for Home-based Elderly Care in Yangzhou", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Leonardo Augusto Carneiro Carvalho , "Teenagers’ influence in the choice of their private school: a study in the brazilian context", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Phd Thesis,
Master Thesis
Francisco Teixeira Santos, "Como é que a associação a uma marca e o envolvimento dum produto influenciam a confiança dos consumidores numa marca na presença de greenwashing?", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2024
Veronika Bakhchevan, "Impacto da perceção da crise de guerra no comportamento de compra dos consumidores: o caso da segmentação dos consumidores em Odesa", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2024
João Baptista Tavares Moreira, "Impacto do turismo no Bem-Estar Subjetivo dos residentes: O caso do bairro Belém, em lisboa", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2024
Claudia Mondini, "Estratégia dos hotéis temáticos: intenção de visita dos clientes e disposição para pagar mais", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2023
Beatriz Franco Henriques Malta da Silveira, "Relações Consumidor-marca na Eurovisão, um Estudo Sobre as Consequências do Amor pela Marca", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2023
Marisol Ley Lozano, "Perceção de benefícios e custos sociais do festival Oktoberfest de Munique entre residentes locais", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2023
Bárbara Teixeira Fernandes Garcez da Costa, "The role of Influencers in purchase intention along the context of product involvement", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Jorge Miguel Santiago Polido, "COMO O BEM-ESTAR SUBJETIVO E OS CUSTOS/BENEFÍCIOS PERCEBIDOS DA REALIZAÇÃO DE UM FESTIVAL DE MÚSICA INFLUENCIA O APOIO PERANTE O MESMO", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Diogo Alberto Pereira Figueiredo, "Impacto de caraterísticas de consumo na perceção dos utilizadores: Conteúdo televisivo e cinematográfico", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Pedro Fernandes de Sales Vieira, "Uma explicação multidimensional do tempo de escuta de audiobooks", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Wang Zihan, "A influência do TikTok na decisão de destino turístico na era pós-pandémica", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Ziru Hong, "A influência do comércio eletrônico online de celebridades ao vivo na intenção de compra dos consumidores", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Beatriz Bandeira da Silva Caniço, "Papel da empresa cliente na formulação dos critérios dos clientes mistério", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Caroline Bertout, "Rumo a uma Indústria de Moda Sustentável: Determinantes para a Intenção de Compra de Roupas de Segunda Mão dos Millennials Franceses", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Philippe Charles-Louis Fernand Coulombier, "Escolha da Plataforma de Jogos Online como Moderadora entre Interação Social ou Flexibilidade de Tempo e Intenção de Compra Contínua: O caso do Fortnite", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Irfan Dwikinanda, "Influência da marca "cool" no amor à marca, intenção de compra e passa-palavra: Aplicação na Moda desportiva feminina na Indonésia", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2022
Anna Caterina Mustacchi, "Confiança e gestão do relacionamento social com o cliente Consequências na intenção do doador de doar atraves das plataformas de redes sociais", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2021
Mariana Helena Almeida Ferreira Gomes, "Revenda Online de Produtos de Luxo - O novo luxo", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2021
Vera Faßbender, "Os fatores da intenção de continuidade de uso dos aplicativos fitness adopatando uma abordagem de gamificação", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2021
Éilis Gillespie, "Visitar a simulação de um destino turístico pode substituir o impulso em viajar e experiênciar o local real?O Caso da ''The World Showcase'' no EPCOT da Disney", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2021
Eleni Papadopoulou Melea, "Festivais de cinema em direção a uma forma híbrida: desafios e oportunidades", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2021
Natalya Getman, "Criar Desde a Raiz um Destino para Nómadas Digitais", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2021
Léna Morgane Adam, "A INFLUÊNCIA DA TRANSFORMAÇÃO DIGITAL NA INDÚSTRIA MÚSICA", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2020
Carla Patrícia Nobre Marques Carvalho, "Estratégias de Gestão Aeroportuária na Recuperação de Perturbações nos Vôos Aéreos: O caso no Aeroporto Humberto Delgado, em Lisboa", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2019
Laure Marguerite Suzanne Evrard, "The Search Engine Marketing Strategy (SEM) in e-tourism : a case study of the French OTA (Online Travel Agency) Voyage Privé", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2018
Marta Sofia Vitorino Galinha, "Marcas de Luxo e Fatores que Influenciam a sua Compra na Recessão Económica", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2016
Tiago Miguel Teixeira Campos Silva, "Determinantes do Sucesso do Crowdfunding: O caso da plataforma portuguesa PPL", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2016
Joana Filipa Inácio Pereira, "A Qualidade do Serviço de Saúde como Determinante da Satisfação e da Lealdade: A perspectiva dos utentes dos hospitais privados", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2015
Angelica Maria Caceres Hurtado, "Wine Market in Colombia:An opportunity for portuguese wine producers/exporters", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2015
Pedro Henrique Mendes Palmeiro, "The Contribution of 360 Deals of the Recorded Music Industry", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2013
Cláudia Sofia da Cruz Rita, "Da Reclamação de Clientes à Recuperação do Serviço", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2012
Robson Feijó Baptista, "Influência Sócio-Econômica na Satisfação e Lealdade no Comércio de Varejo do Rio de Janeiro", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2011
Joana Martinho Ricardo, "Perfis e atitudes dos jovens adultos: análise comparativa entre Portugal e a Polónia.", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2009
Vânia Catarina da Costa Vicente, "Transição para a vida adulta:segmentação de jovens europeus.", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis, Concluded, 2009
Diogo Alexandre Ferreira Sardinha, "Estratégias de Marketing no Jornalismo Digital: Estudo Comparativo entre Jornais Clássicos e Jornais Independentes para a Fidelização do Público", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
Márcia Henriques Pimentel Jerónimo, "Análise de Doações Alimentares: O Impacto das Condições Económicas, Sociais e Demográficas", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
João Pedro Nunes dos Santos Osório Gonçalves, "Para além da Música: O Papel dos Artistas Musicais como Influencers de Brand Equity e Intenção de Compra na Indústria da Moda", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
Gu Tong, "O efeito da publicidade de incentivo nos jogos para telemóvel", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
Nuno Luís Alves Kopke da Costa Mimoso, "Brand Coolness na indústria dermocosmética", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
Georgina Bélteky, "null", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
Ana Rita Amaro Marques, "Comportamento do Consumidor em Marcas Próprias: Uma Abordagem Analítica no Retalho Alimentar Português", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
Ma Jindi, "Comportamento de Compra de Produtos de Beleza Online entre Consumidores de Guangzhou e Macau: Um Estudo com Base no Modelo TAM", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Master Thesis,
Final Project
Rita Pina Fialho, "Tendências de mercado emergentes como impulsionadoras de uma nova linha de produtos num negócio tradicional: Plano de Marketing de Blended Meat para a Montaraz", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2022
Miguel Monteiro Reis, "Plano de Comunicação para a atração de turismo de compras qualificado para o El Corte Inglés, Loja de Lisboa", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2020
Ana Catarina Lopes Mateus, "Os Efeitos do Ambiente da Loja na Percepção da Mudança de Marca e Nível de Satisfação dos Clientes", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2019
Maëva Alexia Pepin, "EcoMegot Communication Plan: Using creative and impactful strategies for the greater good", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2019
Carlota Maria de Matos Taquenho Galiano Tavares, "A Relação Entre o Brand Equity dos Festivais de Música e a Intenção de Visitar a Cidade que os Recebe: O Caso da Eurovisão & NOS Alive", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2018
Inês de Melo Azevedo Noronha Galvão, "Plano de Marketing para a marca Kaffa para o lançamento de um novo produto", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2018
Ana Filipa Vaz Almeida da Silva, "Consumo de Conteúdos Musicais e de Filmes/Séries Online: Comparação entre Portugal e Europa dos 15", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2017
Francisca Maria Pacheco Pinto Remédios, "Effects of Rebranding on Brand Equity - Pestana Hotel Group", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2016
Eugénio Manuel Pinho da Costa, "A Realidade Aumentada em Aeroportos: Estudo de atractividade para um novo produto", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2015
Paul Tavares, "An Innovative Food Truck Chain, Strategic Planning Inspired from a Lean Start up Methodology", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2015
Catarina da Franca Monteiro de Carvalho, "Plano de Comunicação para o Lançamento do Serviço VIP Pintura da DYRUP", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2013
Andreia Vazão Miguel, "Challenges faced by a Portuguese IT company on the decision of entering and competing in international Markets", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2013
Filipa Daniela Oliveira Ramalho, "Plan for the Nonprofit Organization Acreditar in Coimbra", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2013
Gonçalo Martins de Carvalho, "Plan for Club Med Portugal - A vacation resorts company", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2012
Maria João Sabino Barreto de Lara, "Influência da Certificação Ambiental no Processo de Decisão de Compra", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2012
Carlos Manuel Ferreira de Almeida Fonseca, "Aplicação dos Princípios Lean ao Sistema", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2012
Melissa Anne Centurio Lopes, "Building an Integrated Communication Strategy for Spausa Portugal - A Beauty Care Line in the Portuguese Market", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2012
Andreia Filipa Proença Pina, "O Visionamento de Filmes em Casa e na Sala de Cinema.", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2011
Sara Margarida da Silva Oliveira Forte Midões, "O Impacto da Congruência entre os Valores da Marca Institucional e os Valores Pessoais na Comunicação Externa da Marca Pelos Colaboradores", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2011
Inês Acabado Loureiro Luz, "A Utilização da Internet em Casa: Uma avaliação da Influência das Crianças.", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2010
Maria Amélia Gaspar Mota Correia, "O papel do contact center no relacionamento com o cliente: Perspectiva dos operadores de televendas.", Maria da Conceição Vieira Sarrico dos Santos, Final Project, Concluded, 2010
Scientific Articles in International Journals
Santos, M-C., Radicchi, E. & Zagnoli, P. (2019). Port's role as a determinant of cruise destination socio-economic sustainability. Sustainability. 11 (17), Ciência-IUL
Brochado, A., Santos, M., Oliveira, F. & Esperança, J. (2018). Gambling behavior: Instant versus traditional lotteries. Journal of Business Research. 88, 560-567, Ciência-IUL
Santos, M., Brochado, A. & Esperança, J. (2016). Foreign direct investment patterns of global hotel chains. Journal of Business Research. 69 (11), 5235-5240, Ciência-IUL
Marques, S. H., Trindade, G. & Santos, M-C. (2016). The importance of atmospherics in the choice of hyper and supermarkets. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. 26 (1), 17-34, Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M., Reis, E. & Marques, C. (2013). The influence of the consumer perceived value on the satisfaction with the grocery retailer relationship: the mediating effect of the risk of unsustainable consumption. Egitania Sciencia. 13, 199-210, Ciência-IUL
Marques, S. & Santos, M-C. (2012). Store format influence on customer perception of the store environment. International Journal of Applied Behavioral Economics (IJABE). 1 (4), 9-21, Ciência-IUL
Duarte, C., Esperança, J., Curto, J. & Santos, M. (2010). Desmistificação do diferencial de remunerações nas empresas. A segregação como verdadeira determinante. ALCANCE. 17 (4), 383-400, Ciência-IUL
Duarte, C., Esperança, J., Curto, J. D., Santos, M-C. & Carapeto, M. (2010). The determinants of gender pay gap in Portuguese private firms. Gender in Management: An International Journal. 25 (6), 438-461, Ciência-IUL
Vicente, P., Reis, E. & Santos, M. (2009). Using mobile phones for survey research: a comparison with fixed phones. International Journal of Market Research. 51 (5), 613-633, Ciência-IUL
Trigo, V., Calapez, T. & Santos, M. C. (2009). SMEs and internationalization: an empirical study of SMEs in Portugal. Economia Global e Gestão. 14 (3), 9-24, Ciência-IUL
Duarte, C., Santos, M. C. & Carapeto, M. (2009). A perspectiva do género nas políticas de remuneração como requisito de governo justo das sociedades. Revista Portuguesa e Brasileira de Gestão. 8 (3), 35-45, Ciência-IUL
Book Chapters
Esperança, J., Amaral-Baptista, M. & Santos, M-C. (2017). Science4you: start-up global nascida em contexto de crise. In Nuno Crespo e Maria João Tomás (Ed.), A internacionalização da economia Portuguesa: casos de sucesso empresarial . (pp. 293-314). Lisboa: Temas e Debates - Círculo de Leitores., Ciência-IUL
Alturas, B. & Santos, M-C. (2009). Direct selling: consumer profile, clusters and satisfaction. In European Retail Research. (pp. 47-68).: Gabler Verlag., Ciência-IUL
Santos, M-C. (2000). Marketing Tecnológico. In Luis Valadares Tavares (Ed.), chapter in the Engenharia e Tecnologia 2000 , . Lisboa: Verbo., Ciência-IUL
Conference Proceedings
Santos, M-C. & Marques, C. (2019). Does attending an occasional itinerary music festival drive tourism towards the host city?: The case of Eurovision Song Festival. In Proceedings of the 8th ATMC conference: Advances in Tourism Marketing Conference. Namur, Ciência-IUL
Silva, A. F., Trindade, G. & Santos, M. C. (2018). Consumption of musical content and movies/series online in Portugal. In 13th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2018. Caceres: IEEE ., Ciência-IUL
Trindade, G., Silva, Tiago & Santos, M-C. (2017). Determinants of the crowdfunding campaign success in the Areas of Music and Sports. In Álvaro Rocha, Universidade de Coimbra Bráulio Alturas, ISCTE-IUL Carlos Costa, ISCTE-IUL Luís Paulo Reis, Universidade do Minho Manuel Pérez Cota, Universidad de Vigo (Ed.), CISTI'2017 - 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies. Lisboa, Ciência-IUL
Santos, M-C. & Marques, C. (2015). The Impact of Environmental Certification on the shoppers’ store choice. In Proceedings of the Trend Marketing Conference 2015 (14th IMTC 2015)., Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M-C. & Marques, C. (2014). The Influence of Person-Organization Fit for the Corporate Brand Perception according to the Contractual Situation. In Proceedings of the 17th International Academy of Management and Business (IAMB) Conference - IAMB 2014., Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M-C., Reis, E. & Marques, C. (2012). Value and risk of unsustainable consumption on grocery retailing purchases: a conceptual propose. In elbe 2012 (Ed.), Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . (pp. 0-0). Lisbon, Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M-C. & Marques, C. (2012). O Papel do Colaborador na Transmissão dos Valores da Marca Corporativa aos Clientes. In elbe (Ed.), Proceedings of the IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012) . (pp. 0-0). lisbon, Ciência-IUL
Susana Maria dos Santos Henriques Marques, Santos, M-C. & Rita Cameira (2011). Store Format Influence On Customer Perception of the Store. In 18th EIRASS Recent Advances in Retailing & Services Science Conference Proceedings. (pp. 0-0)., Ciência-IUL
Sonia Dahab, Santos, M-C. & José Paulo Afonso Esperança (2011). Have Global Hotels Adopted Good Governance and Environmental Policies?. In 18th EIRASS Recent Advances in Retailing & Services Science Conference Proceedings. (pp. 0-0)., Ciência-IUL
Santos, M-C., Duarte, C. & Duarte, M. (2010). The (Un)Ambiguous Direct Evidence of Hiring Discrimination on Gender: Field Experiments in Portugal . In 3º Encontro Luso-Brasileiro de Estratégia e Slade Brasil, 11 a 13 de Novembro, Universidade de Fortaleza ? UNIFOR, Fortaleza, Brasil. (pp. 0-0). Fortaleza, Ciência-IUL
Santos, M-C., Curto, J., Esperança, J., Duarte, C. & Carapeto, M. (2010). The Fable Paradigm of the Gender Pay Gap: Evidence from Portuguese Private Firms. In Proceedings da XX JLEGC- Jornadas Luso Espanholas de Cestão Científica, pp. 68, 4 a 5 de Fevereiro, IPS, Setúbal. (pp. 68-0). Setubal, Portugal, Ciência-IUL
Santos, M-C., Duarte, C., Curto, J., Esperança, J. & Carapeto, M. (2010). The Fable Paradigm of the Gender Pay Gap: Evidence from Portuguese Private Firms. In edited by Atul Gupta, Oxford University, pp. June 28-30, Oxford University, England. (Ed.), Proceedings of the 2010 Oxford Business & Economics Conference (OBEC), edited by Atul Gupta, Oxford University, pp. June 28-30, Oxford University, England. (pp. 0-0). Oxford, England, Ciência-IUL
Santos, M-C., Duarte, C. & Simões, J. (2009). Impacte do género nas políticas de remuneração. In Proceedings do 15º Congresso da APDR, pp. 34, 6 a 11 Junho, Universidade Jean Piaget de Cabo Verde. (pp. 0-0)., Ciência-IUL
Santos, M-C., Curto, J., Duarte, C., Carapeto, M. & Esperança, J. (2009). Gender Pay Disparity in Portuguese Firms: Towards the Crackling of the Glass Ceiling?. In Proceedings of the 6th Biennial International Interdisciplinary Conference, GWO-Gender Work and Organization Conference, pp. 120, June 21st ? 23rd. (pp. 0-0)., Ciência-IUL
Santos, M-C., Curto, J., Esperança, J. & Duarte, C. (2008). Determinants of Remuneration by Gender and Gender Pay Gap within Firms. In Proceedings do 19th Annual Congress of the International Association for Business and Society (IABS), pp. 17, June 26th ? 29th, Tampere, Finlândia. (pp. 17-0). Tampere, Filândia, Ciência-IUL
Santos, M-C., Duarte, C., Curto, J. & Esperança, J. (2008). Does Inequity and Segregation Subsist in Pay Policies? The Evidence from Portugal. In Proceedings of the Academy of Management, 2008 Annual Meeting, edited by George T. Solomon, George Washington University, pp. 319 , August 8-13, Anaheim, California. (pp. 0-0). Anaheim, California. : edited by George T. Solomon, George Washington University., Ciência-IUL
Santos, M-C. & Duarte, C. (2008). A perspectiva do género nas políticas de remuneração como requisito de governo justo das sociedades. Proceedings do 2º Encontro Luso-Brasileiro de Estratégia e Slade Brasil, pp. 24, 20 a 22 de Novembro, ISCTE, Lisboa. In 2º Encontro Luso-Brasileiro de Estratégia e Slade Brasil, pp. 24, 20 a 22 de Novembro, ISCTE, Lisboa. (pp. 0-0). Lisboa, Portugal, Ciência-IUL
Alturas, B., Santos, M. da C. & Brites, R. (2006). Direct selling: Finding consumer segments. In 13th Recent Advances in Retailing & Services Science Conference. Book of abstracts. Budapest: EIRASS., Ciência-IUL
Alturas, B., Santos, M. da C. & Pereira, I. (2005). Determinants of consumers’ satisfaction and acceptance of direct selling. In Proceedings of the Academy of Marketing Annual Conference 2005 - Marketing: Building Business, Shaping Society. Dublin: Academy of Marketing., Ciência-IUL
Alturas, B. & Santos, M. da C. (2004). Direct selling: The role of risk in consumers' acceptance and satisfaction. In Proceedings of the Academy of Marketing Annual Conference 2004: Virtue in Marketing. Cheltenham, UK: Academy of Marketing., Ciência-IUL
International Communications
Invited
Santos, M-C., Martins, L.M. & Pereira, H. (2011). Marketing Planning modulul 4, Support for the International Master of Entrepreneurship and Venture . TREPAN Program supported by Union European, Romanian, University of Craiova and ISCTE-IUL., Ciência-IUL
Oral Presentation
Santos, M-C. & Trindade, G. (2019). The mediating effect of intention to repeat the visit to a port of call between city evaluation and satisfaction with the visit. ATMC 2019 - “MARKETING FOR MORE SUSTAINABLE AND COLLABORATIVE TOURISM”., Ciência-IUL
Santos, M-C. & Marques, C. (2019). Does attending an occasional itinerary music festival drive tourism towards the host city? The case of Eurovision Song Festival. ATMC 2019 - “MARKETING FOR MORE SUSTAINABLE AND COLLABORATIVE TOURISM”., Ciência-IUL
Silva, A., Trindade, G. & Santos, M-C. (2018). Consumption of musical content and movies/series online in Portugal. Consumption of musical content and movies/series online in Portugal., Ciência-IUL
Santos, M-C., Trindade, G., Laureano, Raul M. S., Silva, Tiago, Wolf, Christian & Santos, M. (2017). DIFFERENTIATION CHALLENGES IN SOCIAL CROWDFUNDING. IX International Congress on Teaching Cases related to Public and Nonprofit Marketing., Ciência-IUL
Laureano, Raul M. S., Trindade, G., Abreu, M. Madalena, Santos, M-C., Santos, M., Silva, Tiago...Costa, Bárbara (2017). FUNDRAISING IN ACTION: HOW TO ENSURE THE SUCCESS OF A CROWDFUNDING CAMPAIGN?. IX International Congress on Teaching Cases related to Public and Nonprofit Marketing., Ciência-IUL
Santos, M-C. & Marques, C. (2017). Perceived corporate rebranding and brand equity in a multi-concept global hotel group. XIII Iberian International Business Conference., Ciência-IUL
Brochado, A., Santos, M-C., Oliveira-Brochado, F. & Esperança, J. (2017). Correlates of Lottery Gambling. GIKA 17., Ciência-IUL
Brochado, A. & Santos, M-C. (2017). The couch surfing experience shared online. XIII Iberian International Business Conference., Ciência-IUL
Santos, M-C., Brochado, A. & Esperança, J. (2016). FDI patters of interational hotel chains. GIKA 2016., Ciência-IUL
S. Dahab & Santos, M-C. (2015). Corporate Governance and Environmental Policies of Global Hotels. 4th International Conference on Multinational Enterprises and Sustainable Development MESD 15 ., Ciência-IUL
Santos, M-C. & Marques, C. (2015). The Impact of Environmental Certification on the shoppers’ store choice. Trend Marketing Conference 2015 (14th IMTC 2015)., Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M-C. & Marques, C. (2014). The Influence of Person-Organization Fit for the Corporate Brand Perception according to the Contractual Situation. 17th International Academy of Management and Business (IAMB) Conference - IAMB 2014., Ciência-IUL
Lara, M., Marques, C. & Santos, M-C. (2013). Environmental certifications: Are they reaching the consumers?. 5th Annual Global Management Conference., Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M-C., Reis, E. & Marques, C. (2013). The influence of the consumer perceived value on the satisfaction with the grocery retailer relationship: the mediating effect of the risk of unsustainable consumption. 5th Annual Global Management Conference., Ciência-IUL
Menezes, J., Santos, M-C., Reis, E. & Marques, C. (2012). Value and risk of unsustainable consumption on grocery retailing purchases: a conceptual propose. IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012)., Ciência-IUL
Aveiro, V., Reis, E., Santos, M-C. & Marques, C. (2012). O Papel do Colaborador na Transmissão dos Valores da Marca Corporativa aos Clientes. IV Encontro Luso-Brasileiro e I Congresso Ibero-Americano de Estratégia (ELBE 2012)., Ciência-IUL
Reis, E., Aveiro, V., Marques, C. & Santos, M-C. (2012). Organizational values and individual values of employees of a postal service company: Do they really fit?. 19th International Conference on Recent Advances in Retailing and Consumer Services Science (EIRASS 2012)., Ciência-IUL
Santos, M-C., S. Dahab & Esperança, J. (2012). Governance and strategic choices of global hotels. 12th International Research Conference In Service Management., Ciência-IUL
Marques, S., Santos, M-C. & Rita Cameira (2011). Store Format Influence on Customer Perception of the Store. 18th EIRASS., Ciência-IUL
Trigo, V., Calapez, T. & Santos, M-C. (2008). SMEs and internationalization: an empirical study of SMEs in Portugal. RentXXII Research in entrepreneurship and small business., Ciência-IUL
Alturas, B., Santos, M-C. & Pereira, Ivo (2005). Determinants of Consumers' Satisfaction and Acceptance of Direct Selling. Marketing: Building Business, Shaping Society - Academy of Marketing Annual Conference., Ciência-IUL
Alturas, B. & Santos, M-C. (2004). Direct Selling: The role of risk in consumers'acceptance and satisfaction . Virtue in Marketing, Academy of Marketing Annual Conference., Ciência-IUL
Alturas, B. & Santos, M-C. (2003). Determinants of direct selling: The consumer perspective . 16th EIASM/EMAC Doctoral Colloquium., Ciência-IUL
National Communications
Panel / Poster
Batista, M., Reis, E., Marques, C. & Santos, M-C. (2017). A Certificação de Alimentos Orgânicos: Influência na Decisão de Compra do Consumidor Ecologicamente Consciente. XXIII Congresso da Sociedade Portuguesa de Estatística., Ciência-IUL
Organization and Coordination Events
4ª Conferência Nacional de Marketing de Serviços, (2005),
3ª Conferência Nacional de Marketing de Serviços, (2002),
2ª Conferência Nacional de Marketing de Serviços, (1998),
1ª Conferência Nacional de Marketing de Serviços, (1997),
Academic Management Roles
Coordenador de ECTS (2019, 2022)
Coordenador de ECTS (2016, 2019)